Όλα στο φώς

ΑΠΟ ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΣΤΟΥΜΕ;

Τελευταία μελετούσα την ζωή του Μωυσή και στάθηκα σε δυο φράσεις που μου έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση. Η πρώτη ήταν ότι: ήταν δυνατός σε λόγια και σε έργα και ότι διδάχτηκε όλη την σοφία των Αιγυπτίων. Σε έρευνα που έκανα σε βιβλία Αιγυπτιολογίας ανακάλυψα ότι η σοφία των Αιγυπτίων περιλάμβανε τέσσερα πράγματα. Μαγεία – ιατρική (τότε δεν ήταν διαχωρισμένα), αστρονομία, γραφή και ανάγνωση.  Αυτό μας δείχνει ότι και ο Μωυσής πέρασε μέσα από το σκοτεινό κόσμο της Αιγυπτιακής μαγείας.

Βέβαια η Γραφή μας λέει ότι αρνήθηκε να ονομάζεται υιός της θυγατέρας του Φαραώ και να έχει πρόσκαιρη απόλαυση αμαρτίας. Όταν όμως τον συναντάμε στην γη Μαδιάμ βλέπουμε να έχει ένα αντικείμενο από την παλιά ζωή του κι αυτό ήταν το ραβδί του. Δεν ήταν ένα οποιοδήποτε ραβδί, αλλά ήταν ένα αντικείμενο εξάσκησης μαγείας. Τέτοια ραβδιά είχαν οι μάγοι όταν ο Μωυσής με τον Ααρών επέστρεψαν στην Αίγυπτο τα οποία οι ίδιοι μετέτρεψαν σε φίδια. Αυτό το ραβδί λοιπόν για κάποιο λόγο που δεν γνωρίζουμε είχε ακόμα μαζί του. Κι όχι μόνο αλλά στηριζόταν και πάνω του!

Γι’ αυτό ο Θεός όταν του φανερώνεται, το πρώτο πράγμα που τον ρωτάει είναι «τι είναι αυτό που κρατάς στο χέρι σου;» Όταν δε τον πρόσταξε να το ρίξει κάτω για να γίνει φίδι, ήταν για να του δείξει ποιος είναι από πίσω και να γκρεμίσει σε μια στιγμή χρόνου όλο το οικοδόμημα της μαγείας και της αξίας που είχε πάρει στην καρδιά του.  Ύστερα όμως δεν του ζήτησε να το σπάσει ή να το κάψει αλλά να παραδώσει την ζωή του στα χέρια Του, να στηριχτεί επάνω Του ώστε μέσα από αυτό ο Θεός να ενεργεί από εκεί και κάτω την  υπερφυσική του δύναμη.

Κάτι επίσης αξιοσημείωτο που ανάφεραν τα βιβλία Αιγυπτιολογίας εξηγώντας την μαγεία, ήταν ότι η βάση της ήταν η τάση για έλεγχο. Οι μάγοι δηλαδή απαγγέλοντας ξόρκια και μαγικές επικλήσεις προσπαθούσαν να χρησιμοποιήσουν δυνάμεις (δηλαδή τα πονηρά πνεύματα) για να ελέγξουν το βασίλειο για λογαριασμό του Φαραώ, τις κατακτημένες φυλές, τους δούλους, τις δυνάμεις της φύσης ακόμη κι αυτά τα ίδια τα πνεύματα που εκπλήρωνα τα αιτήματα τους.

Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ

Το αντίθετο της μαγείας, της τάσης δηλαδή για έλεγχο είναι η πίστη. Δεν προσπαθώ να ελέγξω κάτι, αλλά αφήνομαι να ελεγχτώ από μια δύναμη και ένα Πρόσωπο που είναι πάνω από μένα, που είναι ο Θεός και πιο συγκεκριμένα ο Χριστός. Ο Ιησούς μας καλεί σε μια θέση ανάπαυσης, σε μια στάση εμπιστοσύνης, που δεν κρατάμε εμείς τα πράγματα στα χέρια μας, δεν προσπαθούμε να τα ελέγξουμε αλλά αφηνόμαστε Εκείνος να έχει τον έλεγχο, οδηγώντας την ζωή μας εκεί που έχει να την πάει. Μέσα σε αυτή την σχέση μου δίνει το δικαίωμα να φέρνω κάθε αίτημα μπροστά Του με προσευχή για να το αναλάβει Αυτός.

ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΗΣ ΜΑΓΕΙΑΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ

Γιατί τα λέω όλα αυτά; Γιατί υπάρχουν «πιστοί» που ναι μεν έχουν απαρνηθεί τον κόσμο, αμαρτωλές συνήθειες  αλλά ακόμα στηρίζονται σε αυτό το «ραβδί». Δεν θεωρούν λάθος να χρησιμοποιούν την χειραγώγηση για να πετύχουν πράγματα που θεωρούν καλά. Όμως τα μέσα δεν αγιάζουν τον σκοπό και στην βασιλεία του Θεού όλα πρέπει να είναι άγια. Πόσες και πόσες σχέσεις οικογενειακές, αδελφικές, εκκλησιαστικές, ακόμη και σε επίπεδο εργατών δεν είναι διαποτισμένες από απαιτήσεις, παράπονα, κατηγορίες, συναισθηματικούς εκβιασμούς, τεχνητές ενοχές, ψυχολογικούς καταναγκασμούς, επιβολή, πιέσεις, κολακεία, γοητεία, πείσμα, όπου όλα αυτά ανήκουν στο πνεύμα της μαγείας. Μπορεί να μην χρησιμοποιούνται ξόρκια, χαρτιά, φλιτζάνια αλλά πάλι ο στόχος είναι να κοντρολάρω αυτόν που έχω απέναντι μου. Και ναι τα πονηρά πνεύματα αυτού του είδους συνεχίζουν να εργάζονται από πίσω και να  εισπράττει την γεύση τους, αυτός που στην κάθε ξεχωριστή περίπτωση είναι ο παθών. Ενώ ο φορέας είναι τόσο εξοικειωμένος με αυτά που δεν έχει καν συναίσθηση της φθοράς που προκαλούν στον πλησίον του, αφού για χρόνια έχει μάθει να στηρίζεται σε τέτοιους τρόπους.

ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ ΣΕ ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ Ο ΘΕΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΣΕΙ ΤΟΝ ΛΑΟ ΤΟΥ ΑΠ’ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΗΣ ΜΑΓΕΙΑΣ

Αν, λοιπόν, κάποιος καθαρίσει τον εαυτό του απ’ αυτά, θα είναι σκεύος για τιμητική χρήση, αγιασμένο, και εύχρηστο στον οικοδεσπότη, ετοιμασμένο για κάθε αγαθό έργο (΄Β ΤΙΜ 2:21). Πιστεύω ότι έχει έρθει η ώρα ο Κύριος να βάλει το δάχτυλο του επάνω σε αυτά για να καθαρίσει τον λαό Του, καθώς θέλει να τον χρησιμοποιήσει για την δόξα Του και τέτοια στοιχεία δεν χωρούν.

Εάν είσαι κάποιος που βλέπεις στον εαυτό σου τέτοια χαρακτηριστικά δύο τινά συμβαίνουν: Είτε τα είχες από πάντα και ποτέ δεν καθαρίστηκες, είτε κάποια στιγμή έφυγες από την θέση της πίστης. Καθώς αυτά τα χαρακτηριστικά μπαίνουν σε χρήση όταν υπάρχει έλλειψη πίστης.

Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΟΥ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

Για να μην νομίζετε ότι εξαιρώ τον εαυτό μου θα σας διηγηθώ πως αποκάλυψε ο Θεός σε μένα αυτό το πνεύμα και πως το αφαίρεσε απ’ την ζωή μου. Πριν κάποια χρόνια μου έδειξε ένα όνειρο. Είδα ένα μεγάλο μπλε βαρέλι και άκουσα τον Κύριο να μου λέει ότι αυτό είναι το βαρέλι του οικογενειακού χρίσματος. Αυτό μου κίνησε την περιέργεια να ανοίξω το καπάκι για να δω τι έχει μέσα. Όταν το άνοιξα είδα λάδι, καλό λάδι που φαινόταν ποιοτικό.

Ύστερα όμως παρατήρησα ότι μέσα στο λάδι κατοικούσαν τρία ακάθαρτα ζώα! Το ένα από αυτά ήταν η αράχνη. Μετά από μια περίοδο ο Θεός έδειξε στο πνεύμα της γυναίκας μου κατά την διάρκεια της προσευχής της μια αράχνη και της είπε ότι αυτό είναι το πνεύμα της μαγείας. Τότε άρχισαν να φωτίζονται τέτοια στοιχεία στην σχέση μας που χρησιμοποιούσαμε, (περισσότερο με μη συνειδητό τρόπο) είτε γιατί μέχρι τότε δεν είχαν σημειωθεί ως ακάθαρτα, είτε γιατί δεν είχαμε πλήρη συναίσθηση ότι προέρχονται απ’ το καζάνι της κόλασης. Τότε μετανοήσαμε, τα καταδικάσαμε και τα αποκηρύξαμε απ’ την ζωή μας. Δεν έφτανε όμως αυτό για τον πλήρη καθαρισμό μας. Ο Κύριος μας έδωσε 21 μέρες νηστείας (τις οποίες κάναμε εναλλάξ) για να αφαιρέσει το πονηρό πνεύμα απ’ την ζωή μας που ενεργούσε  όλα αυτά.

Εάν κι εσύ βλέπεις τέτοια στοιχεία στην ζωή σου μπορείς να μετανοήσεις ξεκινώντας να τα εξομολογείσαι μπροστά στον Κύριο ζητώντας Του να σε καθαρίσει. Έχε επίσης υπόψη σου ότι ο Κύριος μπορεί να σου δώσει κάποιες μέρες νηστείας να κάνεις. Δεν λέω ότι θα είναι ίδιες με τις δικές μου. Ο Κύριος γνωρίζει την κάθε περίπτωση και έχει για τον καθένα ακριβώς αυτό που χρειάζεται.

Μπορεί να είσαι χρόνια πιστός, σε εκκλησιαστικό χώρο, ίσως και εργάτης του ευαγγελίου. Αυτό δεν σε εξαιρεί αυτόματα, διότι αν τα βλέπεις στην ζωή σου χρειάζεσαι καθαρισμό. Τόσο απλά. Σημασία δεν έχει πως μας βλέπουν οι άλλοι, η δημόσια εικόνα που έχουμε καλλιεργήσει, αλλά πως μας βλέπει ο Θεός. Το μόνο που ξέρω είναι ότι περπατάμε σε μια εποχή που ο Θεός θέλει να καθαρίσει το σώμα Του απ’ αυτά τα στοιχεία σε όλα τα επίπεδα και τις περιοχές.

Εάν θέλεις να μάθεις περισσότερα για το πνεύμα της μαγείας και σε μεγαλύτερο βάθος μπορείς να ακούσεις το παρακάτω μήνυμα.

Πως γίνεται κάποιοι να ομολογούν τον Χριστό και παράλληλα να έχουν το πνεύμα της μαγείας; Που μπορεί να βρίσκει χώρο ο διάβολος; Μια σημαντική θύρα είναι οι διδασκαλίες. Αν κάποιες περιέχουν πλάνη (που είναι ψέμα ανακατεμένο με αλήθεια) η οποία γίνεται αποδεκτή θα παράγουν ένα καθεστώς που θα δίνει το δικαίωμα στον διάβολο να συνεχίσει να παραμένει και να εργάζεται σε ζωές πιστών χωρίς να γίνεται αντιληπτός. Η παραδοχή της αλήθειας (ακόμη και της πιο σκληρής) είναι που ανοίγει τα μάτια και οδηγεί σε ελευθερία.

Αν κάποιοι υποφέρουν από ακάθαρτα πράγματα πως μπορούν να είναι σωσμένοι; Τι σημαίνει σωσμένος και τι είναι τελικά η σωτηρία πρακτικά; Είναι κάτι που την έχουμε ή που είναι εν εξελίξει και θα ολοκληρωθεί μια μέρα όταν δούμε το Πρόσωπο του Κυρίου;

Τι είναι σάρκα; Η αμαρτία είναι μόνο επιθυμία ή πράξη; Τι είναι ακριβώς το κράτος του θανάτου; Τι σημαίνει αμαρτωλή φύση και κληρονομικότητα αμαρτίας; Πως νικιέται ο διάβολος και το κράτος του θανάτου; Ποιος είναι ο απώτερος σκοπός που ο Θεός προσφέρει στον άνθρωπο την συγχώρεση και την δικαίωση;

Η απελευθέρωση από την Αίγυπτο, η έρημος και η γη της υπόσχεσης είναι μια εικόνα για να μας διδάξει ο Θεός την διαδικασία που αφορά την δική μας απελευθέρωση και την κατάκτηση της δικής μας γης. Τι σημαίνει γη κατά την Γραφή; Έχει να κάνει μόνο με το φυσικό χώμα; Πως η προηγούμενη γενιά επηρεάζει την επόμενη; Με ποιο τρόπο παίρνουμε πίσω την γη μας και ποια είναι ακριβώς η διαδικασία; Ποιος είναι ο Αρχιστράτηγος του Κυρίου των δυνάμεων;

Το συγκεκριμένο μήνυμα απαντάει σε απορίες που εύλογα έχουν δημιουργηθεί από τα προηγούμενα. Απορίες όπως: «Ποιος έχει πονηρά πνεύματα; Ποιες είναι οι πόρτες για να εισέλθουν; Μπορεί το Άγιο Πνεύμα και πονηρά πνεύματα να κατοικούν ταυτόχρονα σε έναν άνθρωπο; Γιατί κάποιος δεν ελευθερώνεται αμέσως; Από πού λαμβάνει ο διάβολος δικαιώματα να παραμένει στην ζωή κάποιου; Ποιος ο ρόλος της ελεύθερης βούλησης; Ποια η εξουσία της πλάνης και πότε διακόπτεται η διακονία του Αγίου Πνεύματος; Πως λαμβάνει χώρα ο καθαρισμός του πιστού;»

Σε ποιες περιπτώσεις μπορούν να μπουν πονηρά πνεύματα στην ψυχή κάποιου; Μόνο αυτοί που βγάζουν αφρούς από το στόμα είναι δαιμονισμένοι; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά που φανερώνουν την ύπαρξη πονηρών πνευμάτων; Τι είναι η γενεαλογική ανομία και ποιες οι συνέπειες στις επόμενες γενιές; Πότε ενεργοποιείτε το αίμα του Ιησού;

Κατάργησε ο Θεός τον νόμο της γενεαλογικής ανομίας με τον λόγο του Ιεζεκιήλ στο 18ο κεφάλαιο; Ο λόγος αυτός είναι κάτι καινούργιο ή υπήρχε και πρωτύτερα; Ποια η διαφορά των λέξεων ανομία, αμαρτία και παράβαση; Πότε ο διάβολος αποκτά ισχυρά δικαιώματα στην ζωή κάποιου; Ποιος ο ρόλος της νηστείας; Ποια η προϋπόθεση για να μπει σε εφαρμογή το Ιεζεκιήλ 18; Τι σημαίνει ότι ο Θεός θέλει να γράψει τον νόμο Του στην καρδιά μας και ποιο είδος χάρης δεν προέρχεται απ’ τον Θεό αλλά είναι ψεύτικη;

Αρκετοί πιστοί ρωτούν «γιατί δεν ελευθερωνόμαστε;» ποιες είναι οι αιτίες που δεν βλέπουμε αποτελέσματα στην ζωή μας; Ποιο είναι το χαρακτηριστικό που κρατάει κάποιον στην περιοχή της ερήμου; Γιατί παρόλο που προσευχόμαστε δεν βλέπουμε άμεσα απαντήσεις; Ποια είναι τα κυριότερα εμπόδια και πως μπορούν να βγουν από το μονοπάτι μας;

Τι είναι πνευματικός πόλεμος; Έχει να κάνει με σπαθιά και σφαίρες ή μοιάζει περισσότερο με την υπόθεση μιας δίκης; Γιατί παρόλο που ο Χριστός πλήρωσε για τις αμαρτίες μας υπάρχει κατήγορος; Ποιος ο σκοπός της δοκιμασίας μέσα στον Χριστό; Τι περιλαμβάνει η κληρονομιά μας και ποιος είναι ο τρόπος για να την λάβουμε; Ποιος είναι ο ρόλος της μετάνοιας και γιατί είναι απαραίτητη στην πνευματική μας πορεία εδώ στην γη;

Γιατί ο Θεός επιτρέπει να δοκιμαστούμε; Γιατί ο διάβολος μας κατηγορεί και που αποσκοπεί; Τι είναι αυτό που δεν θέλει να ζήσουμε; Με πιο τρόπο μπορεί να μας οδηγήσει σε πνευματικό περιορισμό; Ποιες είναι οι βασικές κατηγορίες του διαβόλου; Τι αμαρτίες χρησιμοποιεί για να μας κατηγορήσει στο δικαστήριο του Θεού; Με πιο τρόπο του αφαιρώ το δικαίωμα; Τι επιπτώσεις μπορούν να έχουν αμαρτίες ανάμεσα σε αδελφούς; Αν κάποιος με κατηγορεί άδικα τι ισχύ έχει στο δικαστήριο του ουρανού;

Το μεγάλο ερώτημα που βασανίζει αρκετούς χριστιανούς είναι αν χάνεται η σωτηρία. Μπορεί ο διάβολος να με βγάλει έξω απ’ αυτήν; Τι είναι τελικά η σωτηρία; Υπάρχει κάποια διαφορά μεταξύ του τρόπου που την αντιλαμβάνεται ο Θεός και εμείς, που φέρουμε ακόμη μέσα μας την παλαιά φύση; Τι ακριβώς ζητάει από μας ο Θεός και ποιος είναι ο καλός αγώνας της πίστης; Ποια είναι εκείνα τα χαρακτηριστικά της πεσμένης ανθρώπινης φύσης που μας οδηγούν να βγάζουμε «θεολογίες» ανεξάρτητα από τον Θεό, που να μας παρέχουν το αίσθημα της ασφάλειας ή που  να δικαιολογούν την αμαρτία μέσα στον Χριστό; Ποια είναι η αμαρτία που οδηγεί στον θάνατο, που αναφέρει ο Ιωάννης στην πρώτη επιστολή του;

Ποια είναι η πορεία του ανθρώπου στην γη; Τι συμβαίνει στην μετά – θάνατο κατάσταση; Τι συμβαίνει σε έναν άνθρωπο που έχει απορρίψει τον Χριστό; Και ποιο είναι το νόημα του εδαφίου από την Εβραίους 9:27 «είναι αποφασισμένο στους ανθρώπους μια φορά να πεθάνουν, ύστερα δε από τούτο είναι κρίση;» Με ποιο τρόπο αφαιρείς τα δικαιώματα του διαβόλου και δίνεις μαρτυρία ότι ανήκεις πραγματικά στον Χριστό; Ποιος είναι ο τρόπος που κάποιος κατακτά την γη του και κάθεται μαζί με τον Χριστό στα επουράνια;

Τι αμαρτίες χρησιμοποιεί ο εχθρός για να κατηγορήσει τον πιστό; Μπορεί να χρησιμοποιήσει αμαρτίες που κάναμε πριν μπούμε στον Χριστό; Κι αν ναι ποιες είναι αυτές; Τι βαρύτητα δίνει ο Θεός σε αμαρτίες ανάμεσα σε αδερφούς; Σε ποιες περιπτώσεις μπορεί να χρησιμοποιήσει το παρελθόν; Μέχρι που φτάνει το δικαίωμα της γενεαλογικής ανομίας; Και ποια είναι η δύναμη του Αίματος του Ιησού Χριστού σε αυτόν που μετανοεί, πιστεύει με όλη του την καρδιά και έχει κοινωνία με το Άγιο Πνεύμα;

Ποιος είναι τελικά ο δρόμος του Κυρίου κι ο καλός αγώνας της πίστης; Το έργο του Θεού στην ζωή ενός ανθρώπου τελειώνει σε μια στιγμή ή κρατάει πολύ περισσότερο; Τι είναι αυτό που μας κάνει να δεχόμαστε διδασκαλία που κηρύττει μια «fast food» σωτήρια; Χρειαζόμαστε σήμερα την μετάνοια  ή ήταν μόνο για μια εποχή ή για μια στιγμή κάπου στο παρελθόν; Ποια είναι τα κυριότερα χαρακτηριστικά που φανερώνουν ότι κάποιος έχει αναγεννηθεί και σε ποιους απευθύνεται ο Ιησούς όταν λέει: «ποτέ μου δεν σας γνώρισα;»

Ποια είναι η γνήσια πίστη; Τι σημαίνει ζωντανή σχέση και τι η λέξη υπόσταση που αναφέρει ο συγγραφέας της προς Εβραίους επιστολής για την πίστη; Ποια η διαφορά του βιώματος με τον Θεό από μια στάση καρδιάς που η ανεξάρτητη πορεία παραμένει; Γιατί κάποιοι δεν ανοίγονται στις υπερφυσικές επεμβάσεις του Θεού και πως μια στάση φόβου μπορεί να μπλοκάρει την πίστη στου άλλου; Με ποιο τρόπο ο Θεός κάνει την αλήθεια του βεβαιότητα και πως μπορώ να φυλάξω – προστατεύσω το έργο του στην καρδιά μου; Τι είναι το Πνεύμα της Σοφίας και της Αποκάλυψης και πως μπορεί κάποιος να το λάβει; Ποια η διαφορά καρδιακής πίστης από την εγκεφαλική και ποιο είναι τελικά το έργο που ο Θεός θέλει να κάνει στον δικό Του;